Diensten

Wij zijn er om u van dienst te zijn en streven er naar om u ďfull-serviceĒ terzijde te staan.

Regelmatig persoonlijk contact en aandacht voor uw specifieke wensen is het uitgangspunt van onze dienstverlening. Persoonlijk contact is van belang om een vertrouwensrelatie op te bouwen. Bij gebrek aan zo'n relatie kunnen de werkzaamheden niet leiden tot het beste resultaat.
Voordat u een belangrijk besluit neemt is een goed en vertrouwd advies nodig, door een onafhankelijk adviseur die weet wat u belangrijk vindt en daar in zijn advies rekening mee houdt. Wij vinden het vanzelfsprekend dat volledige geheimhouding verzekerd is. Uw gegevens zullen nooit aan derden verstrekt worden zonder uw toestemming.

Wat kunnen we zoal voor u doen?
Adviseren en begeleiden bij onder andere:
  • Starten van een onderneming;
  • Kiezen van de juiste ondernemingsvorm (Eenmanszaak, B.V. of V.O.F.);
  • Belangrijke beleidsbeslissingen;
  • Aankoop en verkoop van een bedrijf (of overdracht aan kinderen);
  • Financieringsstructuur van uw bedrijf;
  • Opstellen prognoses;
  • Kredietaanvraag;
  • Inrichten en/of automatisering van uw administratie;
  • Inschakeling en keuze van andere specialismen;

Het blijft niet alleen bij een advies. Desgewenst helpen we ook bij de verdere afwikkeling.

FinanciŽle administratie

Wij kunnen uw totale administratie verzorgen. De geautomatiseerde verwerking doen wij gewoonlijk met Minox (offline of online), een zeer goed en modern programma voor de financiŽle administratie. Indien u dat wenst kan er ook van een ander programma gebruik worden gemaakt. Samen met u bepalen wij hoe de administratie moet worden opgezet, verwerkt en beheerd.
Wij kunnen voor u:

  • de administratie opzetten;
  • de administratie invoeren;
  • de jaarrekening samenstellen;
  • de omzetbelastingaangiften verzorgen en eventuele aangiften intracommunautaire prestaties (ICP) en bijbehorende listings;
  • de vennootschapsbelastingaangiften verzorgen;
  • de aangiften inkomstenbelasting verzorgen;
  • eventueel tussentijdse rapportages verzorgen;
  • cijfers van het verslagjaar herleiden naar toekomstig beleid.

Salarisadministratie

Het is belangrijk dat uw werknemers elke maand op tijd het juiste salaris op de juiste rekening krijgen bijgeschreven. Wij verzorgen voor u:

  • de periodieke verwerking van de salarisadministratie;
  • salarisspecificaties (op papier of via een portal);
  • de loonjournaalpost;
  • de aangifte loonheffing;
  • andere door u gewenste overzichten;
  • correspondentie met de Belastingdienst en het UWV;
  • de jaaropgaven voor de werknemers.
Maar wij kunnen, als u dat wilt, nog meer voor u doen, bijvoorbeeld:
  • het aanmaken en aanleveren van de (digitale) betaalopdrachten;
  • adviseren bij het toepassen van de CAO;
  • het maken van arbeidscontracten;
  • het verzorgen van de ziek- en herstelmeldingen;
  • het aan- en afmelden bij het UWV of andere instanties;
  • behandelen van ontslagaanvragen;
  • toepassen van de diverse afdrachtsverminderingen en loonkostensubsidies.

Overige fiscale zaken

Wij kunnen voor u:

  •  adviseren over belastingzaken;
  • de aangifte inkomstenbelasting verzorgen;
  • de aangifte vennootschapsbelasting verzorgen;
  • Opgelegde belastingaanslagen controleren;
  • Bespreking en/of correspondentie met de belastingdienst;
  • Een belastingcontrole begeleiden

Indien u nog vragen hebt zijn wij natuurlijk graag bereid om in een gesprek een nadere toelichting te geven.